Podsumowanie projektu edukacyjnego ” Co słonko widziało”
Zdjęcia>>>
W oddziałach przedszkolnych realizowano projekt edukacyjny „ Co słonko widziało”:
W projekcie edukacyjnym brały udział dzieci z grupy 0A i 0B ( 50 dzieci). Projekt rozpoczął się w październiku 2021 r., a zakończył się w czerwcu 2022 r.
Zrealizowane zadania: Moduł I. Jesień
-
1. Maria Konopnicka – przyjaciółka dzieci: ( założenie kącika literatury M. Konopnickiej, wykonanie zakładki do książki , przeprowadzenie spotkania z bibliotekarzem, czytanie wierszy, opowiadań dzieciom, wykonanie kukiełki słońca,
-
2. Dary z sadu: zorganizowanie spaceru „ W poszukiwaniu jesieni, zgromadzenie darów jesieni w kąciku, przygotowanie zajęć kulinarnych; owocowy sok
-
3. Do zobaczenia skrzydlaci przyjaciele: poznanie ptaków odlatujących do ciepłych krajów i zimujących w Polsce, wykonanie pracy plastycznej, przygotowanie przez rodzica karmnika dla ptaków, wspólne dokarmianie ptaków, przygotowanie teatrzyku cebulowego.
-
4. Jestem Polką i Polakiem: przygotowanie flagi na święto Niepodległości, wzięcie udział w szkolnych obchodach Święta Niepodległości, wspólne odśpiewanie hymnu narodowego, wykonanie prac plastycznych, odwiedziny naszych bliskich zmarłych na cmentarzu oraz groby żołnierzy poległych w czasie II wojny światowej
Zrealizowane zadania: Moduł II. Zima
-
1. Idą śnieżyce, zawieje: zorganizowanie zimowych spacerów, wykonanie pracy plastycznej „ Zima w oczach dziecka”, eksperymenty ze śniegiem, zabawy sztucznym śniegiem, wykonanie pracy plastycznej „ Zima w słoiku”, zajęcia „ Ubieramy się stosowanie do pogody.
-
2. Na saneczki, białe wzgórze czeka: poznanie zimowych dyscyplin sportowych, wykonanie pracy plastycznej; sanki z pudełek po zapałkach, poznanie krainy śniegu i lodu, wykonanie pracy plastycznej, zabawy na śniegu, lepienie bałwana, prezentacja multimedialna „Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie”,
-
3. Kocham Babcię kocham Dziadka: przygotowanie inscenizacji on-line dla Babci i Dziadka, przygotowanie laurek dla dziadków.
-
4. Dawniej a dziś: zajęcia „ Od ziarenka do bochenka”, wykonano ciasto na chleb, zajęcia o wynalazkach, poznanie dawnych odpowiedników współczesnych urządzeń – pralki, czajnika czy tramwaju, zapoznanie się ze sposobem odmierzania czasu dawniej i dziś, oglądanie filmu edukacyjnego o historii zegara, wykonanie prac plastycznych: zabawkowy komputer, zegar oraz telewizor, poznanie budowy komputera i jego funkcji, przeprowadzenie zajęć w pracowni komputerowej, przygotowanie prezentacji o dinozaurach, eksperyment: jak powstaje wulkan, praca plastyczna; dinozaur z rolek papieru, poznanie zabawek dawniej i dziś, współpraca ze świetlicą szkolną,
Zrealizowane zadania: Moduł III. Wiosna
-
1. Zapachniało wiosną: zorganizowanie Pierwszego Dnia Wiosny, zorganizowanie spaceru „ W poszukiwaniu oznak wiosny”, założenie zielonego ogródka, zorganizowanie Światowego Dnia Ziemi, wzięcie udziału w szkolnym konkursie plastycznym „ Wiosno, ach to ty…”, przeprowadzenie zajęć o zwyczajach związanych ze Świętami Wielkanocnymi, wspólne przygotowanie koszyka, wykonanie prac plastycznych, poznanie etapów rozwoju motyla i jego gatunków, obejrzenie filmu edukacyjnego, wykonanie pracy plastycznej – motyl z bibuły i farby.
-
2. A wiecie dzieci o czym ptaszek śpiewa: zorganizowanie Dnia Bociana w przedszkolu, wykonanie pracy plastycznej; bocian
-
3. Wspólne wędrówki: poznanie historii naszej miejscowości oraz innych ciekawych regionów, wysłuchanie legend związanych z historią Polski, obejrzenie projekcji filmu o powstaniu państwa polskiego, wykonanie pracy plastycznej: mapa Polski, flaga i godło, wzięcie udziału w szkolnych obchodach Święta Uchwalenia Konstytucji 3 maja, zorganizowanie wycieczki do Gminnej Biblioteki w Jodłowniku, przygotowanie wiosennego pikniku,
Zrealizowane zadania: Moduł II. Lato
-
1. Polskie kwiaty: przygotowanie prezentacji multimedialnej, zorganizowanie pikniku na łące, obserwacja kwiatów w czasie spacerów, pokolorowanie rysunków,
-
2. Smaki lata: przygotowanie prezentacji multimedialnej o życiu pszczół, degustacja miodu, wykonanie pszczoły z rolki papieru,
-
3. Barwy lata: wykonanie eksperymentu „ Jak powstaje tęcza”, wykonanie pracy plastycznej- tęcza